31 Jul 2013

Juulikuu ja minu lemmik Otepää

Kuu möödas nagu niuhti. Kartsin küll, et praktika hakkab veits mu treeninguid segama (või vastupidi), aga endalegi üllatuseks sain hakkama mõlemaga ja trenniga kõvasti edukamalt kui eelmine kuu. See kuu ei olnud laisk. Tegin ajaliselt isegi rohkem trenni kui mais, millal oli trennilaager.




Kokku tuli 35h:54m:34s ja 461 km, millest 166 km on rulluisk ja 218 km ratas.

***

Hetkel olen ma Tartus. Pühapäeval pärast võistlust käisin korra kodust läbi, pesin, pakkisin asjad lahti ja põrutasin bussi peale. Teel Kundast Tartusse tekkis jube tahtmine minna ja võtta vabalt see trennivaba päev, mis mind ees ootas, ja hetkel parim koht oli selleks Värska. Ja seekord ei läinudki võistlusjärgseks taastumiseks mitu päeva aega. Järgmine päev olin juba triksis-traksis ja valmis õhku tõusma. Tõenäoliselt mängisid selles oma rolli paar päeva varem soetatud recovery batoonid ja jook. Jook maitses küll üsna halvasti, kuid neid batoone võikski sööma jääda.

Värskas käisime paadiga järvel, võtsime päikest, rääkisime tõsist juttu, tegime nalja, võtsime veel päikest, sõime, tegime natuke tööd ja õhtul mängisime veel Aliast. Siis tuli postkasti kiri, et teisipäeva hommikul toimub sprinditrenn Tammel. Ainuke võimalus sinna kohale jõuda oli minna hommikul kell 6 bussile ja Tartusse tagasi sõita. Kell 5 üles, kell 7:45 Tartus, 8:15 kodus ja juba helises telefon ja oli vaja auto peale joosta, et trenni sõita.

Trenn läks hästi. Tunne oli hea, väsimus oli ainult. Minu jaoks oli päev juba mitu tundi kestnud ju. Samas sprintide ajal ei olnud seda rebimistunnet, mille ma lõpuks eelmine teisipäev kätte sain. Arvan, et asi oli varases kellaajas ja vähestes unetundides.

Täna õhtul pidi toimuma Tammel uus sprinditrenn, kuid vihm rikkus selle plaani ära. Tegelikult oli mul juba teine plaan varem välja mõeldud ja kokku lepitud. Hommikul sõitsime Otepääle, et seal üks mõnus sõit suusaklubi rahvaga teha. Teistel olid küll suusarullid, kuid kuna mul neid ei ole (veel), siis olin rulluiskudega. Minu tempo oli küll kiirem, sest suusarullid lihtsalt ei liigu nii kiiresti, aga ma üritasin asju rahulikult võtta ja nende tempot teha. Õigemini sõitsin natuke eest ära ja ootasin järgi. Keskendusin rohkem tõusudele. Neile samadele tõusudele, mida laagri ajal sai peaaegu igapäevaselt võetud. Täitsa tulid. Alguses ei saanud küll käima ennast, aga viimane pooltund oli täitsa edukas.

Sinna sõites rääkis Airi, et seal on kaks langust, mida ta kardab. Ühte neist ma teadsin. Tagasi Kääriku puhkekeskuse juurde sõites sain lõpuks aru, miks see teine, millest ta rääkis, hirmus oli. Tulin üksinda, oli langus, kurviga langus. Sain sisse päris kõva kiiruse, lootsin, et kedagi vastu ei sõida ja siis viimase kurvi peal oli hüpekas. See tuli kuidagi äkki ja ma ei tea kuidas ma sellest Kääriku poole sõites üle niimoodi läksin, et arugi ei saanud, aga hüppekas seal oli. Midagi väga teha ei olnud, hüppasin lihtsalt üle sellest. Neerupealised pumpasid adrenaliini hoolega ja mina nautisin iga sekundit.

Ühesõnaga tänane rahulik pikk treening läks täiega asja ette ja oli mõnus vaheldus kiirustreeningutele, mida nüüd viimasel ajal omajagu tehtud on. Ja sain jälle langustel oma kiirusevajaduse natukeseks ajaks kätte.

Kokku 27.16 km ja 1h:34m:49s. Tegelikult tuli distantsi mõttes see mõned kilomeetrid pikem, sest endo ju tõusude ajal distantsi ei loe (loll süsteem). Max kiirus tuli kuskile sinna natuke alla 50 km/h tõenäoliselt (üritasin võrrelda umbes eelmiste kordade tempoga kui neid langusi võtnud seal olen), kuigi endo näitas nati vähem.

Pärast kodus pesemas käies otsustasin oma jala ära teipida. Pärast Kundat oli parema jalalaba pealne valus. Tavaliselt on olnud ikka vasak jalalaba see, mis enne tunda annab, sest seal on mul üks vana jalgpallivigastus peidus, aga paremalt jalalt ma seda ei oodanud. Youtube lahti, õige video ette ja sain teibitud. Ja kohe oli tunne parem. Sai vist õigesti. Loodan, et siit läheb edasi paremaks. 

Sellega panen juulile punkti ja alata võib august- viimane suvekuu. Nüüd ei jää  midagi üle, kui täiega nautida veel puhkust ja võtta trennidest viimast. Järgmine etapp minu jaoks on suusalaager Haanjas 7.08 kuni 11.08 (tõotab tulla IMM'i ja jooksurohke).

Musid-kallid-õhupallid,
Liisu

Otepää on jätkuvalt kõige lemmikum koht! Erakogu



No comments:

Post a Comment