13 Jul 2013

Minu elu parim otsus (ja muud juttu).

Olen jälle Tartus. Küll ainult üheks päevaks, aga see ei tee seda vähem paremaks või olulisemaks. Siin on õhk puhtam, linn vaiksem, inimesed rõõmsamad, autojuhid viisakamad, ühistransport lõhnab paremini, päike on soojem ja sportlased ägedamad. Tegelikult on sportlased igal pool ägedad, aga ühte nii mõnusat spordiklubi, rulluisuklubi, nagu seda Tartu Rulluisuklubi on, naljalt ei leia. Aga alustame kõigega ikkagi algusest.

Viimases sporditeemalises postituses jäin ma oma järjega selle juurde, et peaks nüüd lõpuks uisud alla saama. Saingi. Kohe samal õhtul. Täitsa eduka rahuliku treeningu tegin. Käisin avastamas uusi radasid. Panin uisud kodus alla ja vurasin Jüri poole. Minu teekonna esimene kilomeeter on täielik "munakivitee". Sellest sain üle ja tuju oli hea, tunne mõnus ja tee lihtsalt libises mööda. Tegelikult läksin maad uurima, et kuidas see Vana Tartu maantee uisutamiseks kõlbab.

Kõigepealt kulgesin Pajupea- Jüri kergliiklusteel. Seda on ennegi päris palju nühitud. Päris palju ülesõite, mõned kõrged äärekivid ja üllatavalt viisakad inimesed. Kuna ma ei ole väga karjuja raja peal (ainult siis kui tõesti on äärmine vajadus) avastasin, et T- pidurdust tehes kuulevad inimesed ka minu tulekut. Hoo peab nii või naa maha võtma kui jalakäiast möödun, ohutuse mõttes...ja viisakusest. Seega ei tekkinud ühegi liiklejaga probleeme. Välja arvatud kaks kombedes maanteratturit, kes miskipärast otsustasid niigi kitsalt kergliiklusteel kõrvuti sõita ja mina pidin end ääres võimalikult väikeseks tegema, et me üksteisest mööda mahuksime.

Edasi läks tee läbi Jüri Aaviku küla poole. Kohe kui Jüri piirile sain, algas uhiuus kesgliiklustee, mis
oli inimestest täiesti tühi ja nii ideaalse kattega, et selline tunne oli nagu sõidaks saalis. Sellised võiksid kõik need teed olla!! Suurepärane oli sõita! Mõne koha peal oli küll pisut kiva-liiva, sest teeäärset haljasala veel korrastatakse, aga nendest sai rahulikult mööda manööverdada. Kahjuks...KAHJUKS on seda teed ainult umbes kilomeetri-pooleteise jagu.

Hüppasin siis autoteele. Sellele Vana Tartu mnt, mida ma tegelikult uudistama läksingi. Pean ütlema, et see on täiesti sõidetav. Tee oli küll pinnatud, kuid lahtist kildu polnud ja kuna tee on autode poolt üsna siledaks ära sõidetud (heas mõttes), siis eriti ei väristanud ka. Kuna teel ei olnud äkilisi kurve ning autoliiklus oli minimaalne (nägin sellel sõidul seal 4 autot), siis arvan, et auto taga sõitmiseks on see tee ka täiesti sobilik.

Kokku sai 24.01 km ja 1:11:36. Nagu ma ütlesin, siis tegu oli väga rahuliku sõiduga. Isegi pulsivööd ei hakanud kaasa vedama. Sõitsin ainult tunde põhjal.

Kolmapäeval otsustasin õhtul natuke EKE't (erialane kehaline ettevalmistus) teha. 20 minutit sörki ja 30 minutit kõndi, hüppeid, kükke, kätekõverdusi ja kätelseisu. Viimased kaks kuuluvad vist pigem ÜKE (üldine kehaline ettevalmistus) alla. Kui päris aus olla, siis ei ole ma nende kahe vahel veel erilist vahet teinud (äkki keegi oskab lambale seletada:) ) Võtsin välja oma sünnipäevaks saadud hüppenööri ja võtsin ette kõik minu jaoks kõige ebameeldivamad harjutused. Üks neist on kükk-toenglamang-kükk-üleshüpe. Selle ajal kõik jalgades olevad liigesed prõksusid ja ragisesid. Imelik oli lausa. Pole veel varem enda keha selliseid hääli tegemas kuulnud.

Sörk: 0:20:30 ja 3.54 km
EKE: 20 min.
madalkõnd (k.a päkad väljas) 6x60m
hüppenöör 2x2min
hüpped 2x25tk
käärhüpped 2x25tk
toenglamang-kükk-üleshüpped 10x
kätekõverdused 2x10tk
+ kätelseis (puhtalt iseenda meelelahutuseks hakkasin harjutama uuesti, kunagi tuli välja isegi)

Esmaspäeval tegin ühe pikema rattaringi. Mõtlesin, et olen kaval, lähen ringiga ja saan kirja panna rohkem kilomeetrid, sest vahepeal pole kuskilt kodu poole keerata, isegi kui väga tahaks. Võta näpust. Ei tulnudki nii palju pikem. Ainult mõni kilomeeter. Tuul oli muidugi enamus ajast vastu, aga õnneks oli soe ja tuju hea. Kokku 33.85 km ja 1:25:50.

Tegelikult olen ma rattaga rohkem sõitnud. Käin sellega tööl peaaegu iga päev (pluss veel mõned lühemad sõidud). Mõni päev mitu korda. Üks kord edasi- tagasi on umbes 6.01 km. Kokku on tänaseks see nädal kogunenud rattakilomeetreid 64.35 km. Pole küll kes teab, mis suur arv, aga arv on seegi.

Aga täna olen ma siis Tartus. Võtsin töölt vaba päeva ja tulin sõpradele Tartu lahtistele MV'dele kaasa elama. Alguses mõtlesin ka ise osaleda, kuid eile hommikul hakkas mu selg lollusi tegema. Abaluude alt oli piisavalt valus, et sügavalt sisse hingata ei saanud. Need on need lihased, mida ma töö juures kõige rohkem kasutan (peale õlavarrel paiknevate lihaste) ja eelmine päev oli täispikk tööpäev selja taga, kus sai 8 tundi järjest just nimelt neid lihaseid kasutatud. Õnneks pärast väikeseid venitus- ja soojendusharjutusi läks asi paremaks ja õhtuks oli ainult teatud liigutusi tehes natuke tunda, et midagi on. Aga võistlemisisu ei olnud sellegipoolest. Kand oli eelmisest rullisõidust katki ja konkurents kõva ja ilm pidi tulema palav (ja seda ta ka oli) ja ühesõnaga "maa külmas kärss kärnas".

Võistlus oli väga meeleolukas. Toredad inimesed, äge spordiala, muusika (kiidan DJ Onu Valdist) ja ilus ilm on suurepärane kooslus. Kuna ma ei võistelnud, siis rakendati mind abikohtuniku rolli. Lisaks otsustain oma hääle ka ära karjuda. Super tublid inimesed olete te kõik! Rajarekordid sõideti üle, sõitjad parandasid oma eelmise aasta aegu isegi 10 sekundi võrra ja kahjuks ei jäänud olemata ka paar kukkumist. Aga õnneks olid need viimased õnnelikud, kui nii saab üldse öelda. Ei puudunud ka omajagu segadust punktisõidul, kuid õnneks sai asi rahumeelselt lahendatud. :) Ei jää midagi üle, kui kohtunike rivi peab enne järgmist "tööotsa" veidike harjutama, kes kella löömist, kes numbrite märkimist ja kes ringide lugemist. :) 

Tegelikult võtsin isegi rullid Tartusse kaasa, lootuses, et leian endale kaaslase kellega õhtu poole veerema minna, aga ei leidnud. Suur enamus, kes valikus olid, võistlesid täna ja ülejäänutel oli vaja teha muid tegevusi + üks, kes lihtsalt ei viitsi. Ma siiralt loodan, et sa seda siin loed. Jah sina! Ma ei anna alla enne kui sa ükskord mu tüütamise peale jah ütled ja kaasa tuled.

Äkki lähen homme?! Hommikul on küll üks lõõgastav kohtumine planeeritud, aga päeval on enne rongi mõned tunnid aega. Täpselt nii palju, et võiks tunni uisutada. Tallinnasse jõudes pean kohe tööle kiirustama ja õhtul enam rullima ei viitsi ega jõua minna. Tegelikult võiks teha ühe väikse rattasõidu veel õhtul peale ja siis saaks ma uhkelt öelda, et olen oma selle nädala treeningplaani edukalt täies mahus täitnud: 2x uisk 1h-1:15, 1-2x ratas 1:20-1:30, 1x 20min jooks+EKE. Ja rohkem vaja polegi. Tegelikult olen isegi ilma selle õhtuse rattasõiduta selle täitnud (kui ma uisutama lähen homme).

Selle üpris pika kirjutise lõpuks tahan ma veel öelda, et uisutama hakkamine on siiamaani mu elu üks parimaid otsuseid (kui mitte kõige parem), sest ma poleks lootnudki nii lühikese aja jooksul nii palju huvitavaid ja ägedaid inimesi muidu kohata. Alguses on kõik lihtsalt uisutajad ja siis sa õpid tasapisi neid inimesi tundma... Nii palju erinevaid mõtteviise, nii palju erinevaid ameteid ja nii ühtne rahvas. Ootan rõõmuga iga kohtumist. :)

Ilusaid unesi,
Liisu

Ah ja! Peaaegu oleks unustanud. Avastasin EMT Rullituuri koondarvestusi uurides, et olen hetkel pärast poolt tuuri IIZI Skate'i koondarvestuses 22. kohal ja naiste arvestuses lausa 2.!!! Väike päike mu päeva! :)
 
Tartu A&T kaupluse trofee stand'il leidis täna koha ka see äge kiirrulluisutaja trofee. Selle uhke omanik on nüüd meie LEMMIK TREENER Lauri Koort. Mõte ja teostus kahe tema särasilmse treenitava tütarlapse poolt, kuid usun, et kõik, kes on tema käe all natukene oma sõitu saanud parandada, liituvad meiega. :)

Fotod Erakogu

4 comments:

  1. kükk-toenglamang-kükk-üleshüpe - see harjutus on kosmonaut.

    ReplyDelete
  2. ÜKE on üldkehaline ettevalmistus, ehk nagu nimi ütleb, siis tegeleb üleüldise võimekusega. Nt. rippes kätekõverdused sinu puhul siis rulluisutaja jaoks. Need ei tegele otseselt nende lihastega, mis su jaoks kõige olulisemad on aga tõstavd üleüldist võimakust ja jõudu jne jne.
    EKE on just sinu ala jaoks mõeldud. Nt siis su puhul ehk kükid ja mingid hüpped ja sisemised selja-kõhu lihased jms. Ei ole ise kunagi rulluisutanud seega ei teagi täpselt mis lihaseid ja mida kõige enam kasutatakse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! :) Mõtlesin ise umbes samamoodi.

      Delete
  3. Tore kuulda, et Tartu Rulluisuklubi meeldib :) siis on lausa au ise kah sinna kuuluda ning olen ise rahul, et selle klubiga otsustasin liituda kui seal nii head inimesed on :)

    ReplyDelete