7 Aug 2013

Kuidas ma oma keha armastama õpin?

 Allikas: Internet

* Glamour Magazine tegi oma lugejate seas uuringu. 97% nende naislugejatest tunnistasid, et nad ei ole oma kehaga täielikult rahul.
* NEDA (National Eating Disorder Association) avaldas, et 42% esimese klassi tüdrukutest USA's tahavad kaalu langetada.
*The New York Times kirjutas, et üle 90% 12-18 aastastest poistest käivad jõusaalis, et oma keha muuta. Lisaks kasutavad 38% neist proteiinipreparaate ja 6% uuringus osalenud poistest tunnistas, et nad kasutavad steroide.
* Ühes modellidega tehtud uuringus tunnistas 40% neist, et nad on võidelnud või võitlevad toitumishäiretega. Paljud ei julge seda tunnistadagi, kartes niiviisi oma töö kaotada.

Kui nüüd mõtlema hakata, siis on need päris hirmutavad numbrid. Isegi oma keha aktsepteerimine sellisena nagu see tegelikult on, on muutunud tabuks, nagu Sa peaksid koguaeg püüdlema madalama kaalu ja parema vormi suunas. Tundub nagu "piisavalt hea" ei ole enam piisavalt hea.

Minagi olen alles hiljuti hakanud endaga leppima. Ma tunnistan, et ma ei ole veel SEAL, aga ma vähemalt püüdlen selle poole ja praegu ei ole plaanis ka alla anda.

1. Otsi endale õiged eeskujud. 
Kui Sa soovid endaga ära leppida, siis pigem otsi endale eeskujuks keegi, keda Sa reaalselt ka imiteerida saad. Ära idealiseeri töödeldud pilte "ideaalsetest" modellidest. Leia endale keegi, kes on tõeline ja inspireeriv. 

2. Heida kõrvale fitness- või moeajakirjad.
Nagu juba sai öeldud, ära idealiseeri pilte töödeldud modellidest. Need pildid ei peegelda tegelikkust. Samamoodi käib asi ka fitness-sportlaste kohta. Enamus on vast kuulnud väljendit, et "Storng is the new skinny" ja näinud selle kõrval pilte väga lihaseliste ja "ideaalse" kehaga naiste- või meesterahvastest. Aga see pilt on ka kõik, mida Sa näed. Seda kui palju selle taga tegelikult tööd ja tahtejõudu on, Sa ei näe. Rääkimata geneetilisest eelsoodumusest.

3. Lülita televiisor välja.
Kogu see jutt ebareaalsetest ilustandarditest käib ka televisiooni kohta. Enamus inimesi, keda Sa TV ekraanil näed on väga peenikesed, eriti naised, aga see seal ei iseloomusta kohe kindlasti mitte üldsust.

4. Räägi sellest.
Rääkimise all ma ei mõtle oma välimuse üle kurtmist. Ma mõtlen kellegi usaldamist. Seda, et Sa julgeksid kellelegi tunnistada, mis tegelikult toimub. Minu arvates ongi see esimene samm, see kui Sa julged endale tunnistada, et kõik ei ole korras. Võib-olla suudab see inimene näidata Sulle asja teist külge, anda sulle nõu, või hoopis Sulle tunnistada, et temalgi on sellised mõtted.

5. Keskendus iga päev millelegi positiivsele.
Proovi alustada iga oma päeva positiivsel toonil. Leia iga päev enda juures midagi, mida Sa armastad. Ole tänulik selle keha üle, mis sulle antud on ja mõtle kui õnnelik sa tegelikult oled.

6. Kohtle ennast nagu sa kohtleksid oma sõpra.
Kas Sa ütleksid kunagi oma sõbrale, et ta on paks või kole?! Miks sa siis räägid endaga nii? Kõige tähtsam suhe, mis Sul kogu Sinu elu vältel on, on suhe Sinu endaga. Kohtle ennast nagu Sa kohtleksid oma parimat sõpra.

7. Keskendu asjadele, mis tegelikult ka loevad.
Allikas: Internet


8. Ära võrdle end teistega.
 
Allikas: Internet

9. Toitu tasakaalustatult ja liiguta end mõõdukalt.
Tervislik toitumine ja treenimine on üks väga suur ja lai eraldi teema. Sellepärast ütlen ma hetkel ainult seda, et parema keha saavutamise valem on 75% tervislik toit ja 25% trenn.

10. Ära pea dieete ja ära keela endalale midagi.
Dieedid ja enda keelamine on retsept negatiivsusele. Tervislikule toidule lisaks pigem hoolitse selle eest, et Sa sööd piisavalt. Enda liigne piiramine on tihti just ülesöömise põhjuseks.

11. Ära kasuta kaalu.
Kaal on vektrotiaalne füüsikaline suurus, mis näitab jõudu, millega kehale mõjub gravitatsioon. Miks peaks üle tähtsustama seda, kui suur jõud gravitatsioonil on?! Mõni inimene kaalub end päevas mitmeid kordi! Kaalunumber ei peaks mitte kunagi iseloomustama seda kui edukas (või mitte edukas) Sa oled. See ei mõõda sinu enesekindlust, see ei peegelda seda, missugune Sa reaalselt välja näed või seda kuidas Sa ise ennast näed. Kui Sa tahad end mõõta, siis vaata parem seda, kui palju sõpru Sul on või kui paljude inimeste sõber Sina oled. See ei mõõda kogu pilti ja seda kui ilus Sa tegelikult oled.

12. Leia endale midagi, millega tegelemist Sa naudid.
Kui Sa leiad endale mõne hobi, millega tegelemist Sa tõeliselt naudid, siis ei ole Sinus enam nii palju ruumi negatiivsetele mõtetele. Mind päästis näiteks rulluisutamine.

13. Kanna riideid, mis on mugavad ja mis teevad Su kehale komplimendi.
Kui Sa kannad riideid, milles sa end tõeliselt kaunilt tunned, siis kasvab ka Sinu enesekindlus. Kui Sa pressid end teksadesse, mis on Sulle number väiksemad, ei tunne Sa end kohe kindlasti hästi. Samuti ei tõsta Sinu enesekindlust ka liiga suured ja lohvakad riided.

14. Pane kirja kõik, mis Sulle sinu keha juures meeldib.
See võib alguses olla raske. Sa võid tulla ainult ühe mõtte peale ja see on OK. Harjuta endas positiivse leidmist ja see läheb ajapikku lihtsamaks. Ja järgmine kord kui Sul on halb päev, loe seda nimekirja.

15.Võta vastu komplimendid, mis Sulle tehakse.
Allikas: Internet 

16. Tee endale selgeks, et sellist asja nagu "täiuslikkus" ei ole olemas.
Kas Sa teed trenni ja pead dieeti selleks, et näha välja perfektsne? Kas Sa tahad endale täiuslikke jalgu, kõhulihaseid, käsi, või mõnda muud kehaosa? Ei ole olemas seda kõige perfektsemat keha, aga Sinu keha on juba perfektne Sinu jaoks. Perfektsus on kättesaamatu eesmärk, mille poole pürgimine tekitab ainult pettumust.

17. Mõista, et sa ei ole üksinda.
Sulle võib tunduda, et kõik teised inimesed Sinu ümber on õnnelikud ja endaga rahul. Tegelikult on hoopis vastupidi. Meis kõigis on midagi, mida me sooviksime muuta. Meil kõigil on midagi, millepärast me end ebakindlana tunneme.
 
Here’s the reality: In order to have the body of your dreams and live the life you deserve, you can’t buy into the hype. You must learn to love and accept your body without their ‘quick fixes’ and ridiculous diet programs. - Jen Knaebel

www.bulimiahelp.org

2 comments:

  1. nooo ma võin ausalt öeldes peaaegu 100% kindlalt öelda, et ma pole küll elu sees enne oma kehaga rahul, kui saavutan enda jaoks nn. ideaali (ehk siis umbes see: http://31.media.tumblr.com/tumblr_m3m8gxzBAq1qi4t6po1_500.jpg see peaks olema rootsi fitnessist, kelle nimi mul meelde ei tule) ja see on ju ränk ja meeletu vaev ja mina kui inimene, kes ei suuda jõuksis treenida (olen korduvalt proovinud, aga ei leia endas seda motti), ei saavutaks ilma jõusaalita seda.
    tore, et sa oled viitsinud sellise nimekirja kokku panna ja oled suutnud enda jaoks aru saada, mis on oluline ja millele keskenduda, aga tead, nende nõuannete täitmine on tegelikult ikka päris raske küll. :)
    ma ei kritiseeri siin midagi, lihtsalt... suurem osa naisi ei õpigi eales oma keha armastama.

    ReplyDelete
  2. See on minu jaoks ka äärmisel raske! Ma ei ole veel päris seal, et ma saaks öelda, et ma tõesti teadvustan endale kõiki neid punkte, mida ma siin puudutasin ja et ma reaalselt järgin ka neid, kogu aeg ja iga päev. Minu arvates on see teekond, mida saab läbida samm sammult ja päev päeva haaval. Päevad ei ole vennad. Üks päev on suurepärane ja ma tunnen end suurepäraselt ja ilusana, järgmine päev ma pean ennast kõige koledamaks naiseks üldse. Sellistel päevadel ma aga üritan just meenutada kõike seda, mida ma siia kirjutasin. Mõnikord see õnnestub, mõnikord ma nutan end magama ja loodan, et homme on parem päev.

    Lõpuks on minu arvates praegu juba olulisem tervislikkus ja see, et sa tunned end hästi, kui see, et sul on see ideaalne keha! Ma arvasin, et ma tunnen end hästi, siis kui ma saavutan enda jaoks selle enda ideaalse keha, aga praegu, kui ma olen juba enda jaoks nii palju saavutanud, saan ma öelda, et tegelikult ei ole see ideaalne keha üldsegi see, mida ma otsisin.

    Ole tubli ja ma loodan, et Sa saavutad selle, mida sa tahad. See lõpueesmärk võib ju Su teekonnal muutuda. :)

    ReplyDelete