28 Sep 2013

Ratas, ratas ja tänusõnad

Mati tahab minuga jälle sõber olla, und on nüüd piiavalt ja natuke jääb isegi üle. Aga ma ei kurda absoluutselt. Isegi kui eilne lõunauinak oli väga magus, siis ööuni oli veel magusam. Ja kõige magusam oli hommikul enne kella silmad avada, voodis laiutades ringutada ja tunda, et ma ei ole väsinud.

Täna käisin lõpuks koormustestil. Sain oma pulsitsoonid ka teada. Ei ole väga hull olukord, aga no võiks olla kõvasti parem (as always). Enamus asju on ikkagi kinni veel mu kaalu taga, mis võiks olla kõvasti madalam, aga see tuleb (!). Pean enda toitumise jälle korda saama.

Nagu ma juba ennustasin, siis olen ma ikkagi treeninud natuke liiga kõrge pulsiga. Trenni keskmine on küll enamasti jäänud aeroobsesse tsooni, aga see keskmine väga ei anna midagi, kui ma ei tea seda, kui palju ma trenni ajal mingis tsoonis olen ning seda viimast mu kell kahjuks ei võimalda (note to self: uut ja korralikku pulsikella on vaja). No ja see keskmine on ikkagi olnud natuke liiga anaeroobse läve lähedal.

Üks pikem rattasõit sai ka tehtud. Nüüd ei olnudki enam valus sadulas istuda (wohoo). Valu oli jätkuvalt tunda aga mu küünarnukkides. Peale sõitu on valu kadunud. Passatka on (jätkuvalt) vale. Väga kaua ei tohi ma selle rattaga ringi vurada, ma lihtsalt võin endale lõpuks väga haiget teha. Sellest aktiivsest puhkusest jäi valusaks jälle aga mu armas parem põlv, aga no see annab endast juba pikemat aega märku. Äkki peaks arsti juurde minema?!

Rattaring oli mõnus, juttu jätkus kauemaks ja alguses oli ka ilm täitsa tibens tobens. Lõpupoole tuli üks hea sahmakas jääkülma vihma kaela ja pärast seda hakkas jube külm ka. Koju jõudes olid riided läbimärjad ja porised, nagu oleks mudamülkas sumpamas käinud. Sellest porilauajupist, mis mu rattal taga on, ei olnud täna väga palju abi... Sõidu ajal tundus kiirus ka täitsa kena. Nüüd jälgisin paremini oma kella. Üritasin õiges tsoonis sõita. Vahepeal tikkus ikka liiga üles, aga teate ju küll kuidas see on- mina vaatan sõidupartneri kiirust ja tema minu oma ja nii need km/h, ja pulss koos sellega, tõusevadki. Kui vihma hakkas sadama, läks raskeks. Pärast endost vaatasin, et kuidagi väga aeglane sõit oli. Aeglane, aga mõnus! :)

Distants: 38.55 km
Aeg: 1h:39m:10s
Keskmine kiirus: 23.3 km/h
Max kiirus: 36.6 km/h

Foto: Triin Kass
Kuna täna mul on jälle kliinikus öövalves vaja olla, siis pidasin head plaani teha üks lõunauinak. Jõudsin ma jah selleni... Ühest tegevusest sai teine ja teisest kolmas ja juba tuligi bussile joosta. Uni küll tahab hetkel maha murda, aga kange must kohv, energiajook ja coca-cola (missugune imeliselt tervislik kooslus) aitavad mind selles võitluses. Tagajärjeks on muidugi pidev vetsu vahet jooksmine. Väike trenn seegi. Loodan, et homme energiavärinaid ei ole. :) Pärast tänast ööd on õnneks jälle nädal aega taastuda.


***

Üks väike positiivne nupuke tabas mind ka täna jälle. Siis kui ma selle blogiga kunagi eelmise aasta juunis (vist?) alustasin, olin ma üpris kindel, et see kestab mul umbes täpselt kuu aega. Ja ennäe imet, ma olen veel olemas ja ikka veel kirjutan. Kõige huvitavam on muidugi see, kes seda siin külastavad ja loevad, ükskõik siis mis põhjustel ja ükskõik mis emotsiooniga nad siit lahkuvad ja ükskõik, mis jutud liikvele lähevad. Enamasti on tagasiside olnud ikka positiivne. Ma olen väga meelitatud! :) Konstruktiivsest kriitikast ei ütle ma ka kunagi ära. Aitäh lugejatele ja kaasaelajatele! :)

Olge sama muhedad edasi,
Liisu

4 comments:

  1. Kus sa koormustesti tegid ja kui palju see maksab?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei! Mina tegin TÜ teadlaste juures, nad vist muidu teenusena seda välja ei paku. Aga julgen näiteks Sulle soovitada Vomax kliinikut Tartus. Tallinna (ja teiste linnade) kohta kahjuks ei tea. Hinnad on varieeruvad, oleneb sellest mida Sa täpselt soovid- test, konsultatsioon, plaan jne. Võid uurida edasi siit: http://www.vomax.ee/?head=2&language=estonian

      Loodan, et oli mingit abi :)

      Delete
  2. nad vist muidu teenusena seda välja ei paku

    Teenus täitsa olemas,tasub uurida.

    ReplyDelete
  3. Aitäh täpsustamast! Ei ole ise kursis sellega sellepärast, et "ajasin endale välja" selle võimaluse tutvuste kaudu. :D

    ReplyDelete