18 Sep 2013

Sputnikusaaga vol2

Kuigi minu jaoks on lubadused (ja sõbrad) pühad, siis ikka ma ei oska endale antud lubadusi pidada. Ei käinud eile sõitmas, nagu ma siin suure suuga lubasin. Ma lihtsalt ei jõudnud. Ajaliselt. Panin niigi koolist veidi varem ajama ja lõpetasin taaskord Tartu A&T's. Seal jätkus minu sputnikusaaga.

Alguses oli nii Foto: Erakogu

Kõigepealt ma ütlen, et see ratas sai ristitud pornograafiaks. Seda õiget vene ratast parandades jääb nimelt üks käsi alati puudu. Päris mitu korda tekkis üles küsimus, et mille paganama jaoks on vaja üks ratas nii keeruliseks teha. Vene värk..."liimid tatiga kokku" ja sõidab ja väga edukalt kusjuures, aga seda ainult siis kui on tõeline Vene värk.

Päeval tuli mulle kõne, et pidurid on vaja ka kogu kupatusega ära vahetada. Tagumine jooks on vale ja sellepärast ei pidurdanud klots mitte vastu pöida vaid vastu kummi ja algselt oli pidur ise ka kinni kiilunud, aga natuke puhastamist ja trossi/kõri vahetus aitas. Lõpuks selgus muidugi, et need uued "tänapäeva" pidurid ei sobigi. Variante oli teoorias mitu. Kõigepealt soovitati mul sellega emexisse sõita. Sellega ma nõus ei olnud. Teine variant oli käia läbi Tähtveres ühest rattapoest, kus võiks selle ratta varuosasid veel leiduda. See nõudis aga planeerimist ja ajamist. Oleks võinud sealt tegelikult kohe ise läbi käia, sest ma olin parajasti just selle lähedal, aga mulle öeldi, et ma ei saa üksi hakkama seal. Lõpuks sai tõstetud esimene pidur taha. See sobis. Uued klotsid külge ja edasi tuli ette võtta pidurite reguleerimine.

See oli üks jama. "Päris ratastel", nagu mulle öeldi, saab seda teha ühest kohast. Selle rattal saab seda teha vist lausa viiest kohast. See oli see koht, kus üks käsi puudu jäi. Lõpuks üks hoidis ja teine keeras, saime tehtud. Nüüd on sellel rattal üks pidur. Üks hea pidur, loodetavasti mitte liiga hea.

Lõpetuseks kiskusin maha teibihunniku, mis lenksu peal oli. Ütleme nii, et sealt alt ja seest tuli välja üks korralik ja tugev "mehelõhn", mis ei olnud üldse roosiline. Uus ja valge lenkuspael peale. Kusjuures see pael on nüüd vist üks kõige kallimaid "varuosasid" sellel rattal.

Otsustasime, et kassetti ja ketti vahetama hetkel ei hakka, sest esihammakas on veits kõver ja kett ei pruugi sinna peale üldse istuda ning kui käpa ka ära vahetaks, siis läheks selle asja parandamine natukene liiga mõttetult kalliks. Kusjuures praegu on esihammakast 3 polti puudu...aga püsib(!). Avastasime veel, et esihammaka juures on käikaritrossi auk nii, et tõenäoliselt oli seal kunagi olnud neid hammastega rattaid lausa mitu.

Kuna mõlemad rattad on veidike kaheksas, siis mõtlesime jooksu ka veidike puki peal kohendada. Esiteks, et tagumist ratast üldse ära saada, pidi kummi tühjaks laskma (vast valmis saadud pidur läks ka uuesti paigast ära). Mõte oli hea, aga see ei toiminud. Kodarad olid nii kinni, et nad keerasid lihtsalt kaasa. Igaks juhuks ei hakanud jamama.

Tegelikult näeb see vokk väga šeff välja- must raam ja valge lenks ja no kui ma sinna selga lõpuks julgen istuda, siis ma arvan, et ma näen siis ka peaaegu sama šeff välja. Ja tegelikult liigub jooks ise ka väga hästi, vaatamata sellele, et see päris õige ja sirge ei ole.

Ja pärast valu, higi ja pisaraid Foto: Erakogu


Spetsialist Liisu

PS! Ma loodan, et igasuguseid spetsiifilisi mõisteid sai ikka õigesti kasutatud. Kuid, kus viga näed laita, seal tule ja aita!

PS!! Suurimad tänud A&T kuttidele Laurile ja Maitsile, kes seda pilli timmida aitasid! 

5 comments:

  1. Teinekord mine kohe sinna Tähtvere pargi veersesse rattapoodi-endine liidu koondise mehaanik paneb sul ilma virinatta kõik need asjad paika..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Õnneks mind virin ei häiri ja A&T osutus valikuks enamatel põhjustel kui lihtsalt, et "siin saab" :D Aga nüüd on asi korras ja esimesed ringid on väga edukalt tehtud :D

      Delete
    2. Ja seal on mul võimalik tavaliselt ise ka käsi külge panna ja mulle meeldib enda asjade kallal ise ka nokitseda. :D

      Delete
  2. aga miks sa tagapiduri kasuks otsustasid? see on suht mõttetu ju oma pidurdusjõult, pigem jätta siis ikka esimene! Olen isegi profide võistlusrattaid näind, kus on see nii lahendatud, et tagumine on ära võetud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tagapidur sellepärast, et esimesega ma lõpetaksin pärast esimest pidurdust kraavis. :D Ma ei ole õnneks või kahjuks proff ja see sputnik ei ole võistlusratas. :P Ja praegu olen ma rahul, vähemalt selle piduriga. :)

      Delete