5 Nov 2013

6 asja, mida muuta oma mõtlemises!

Bad habits die hard! Siin on 6 viisi, kuidas üks kaalulangetaja (ja kõik teised) võiks oma mõtlemist muuta.


1) "See on ju tasuta!"
Mõtle selle peale, kui palju kordi oled sa söönud tasuta snäkke, isegi siis kui sul on kõht tegelikult juba täis. See küpsis, mis tuli koos kohviga . Teine portsion, mille sa lasid endale ette tõsta, lihtsalt sellepärast, et viisakas olla. Selline mõtlemine võib kaasa tuua liiga palju ebavajalikke kaloreid ja selline freebie'de söömine ei pane Sind ülejäänud päeval vähem sööma. Kusjuures lugesin just kuskilt, et tasuta toit ei ole mingi uurimuse kohaselt nii hea maitsegagi.

Muuda oma mõtlemist: kui sulle pakutakse tasuta toidupoolist, siis peatu korra ja mõtle "Kui see poleks tasuta, kas ma ostaksin ise selle?" Kõik mis ei ole väärt sinu teenitud raha, ei ole väärt lisakilosid.


2) "Ma ei taha seda raisku lasta!"
Me kuuleme seda ju lapsest saati "Ära raiska toitu, Aafrikas lapsed nälgivad!" Aga oma lapse ülejääke süües, ei päästa Sa kedagi. Samuti ei päästa kedagi selle rasvavaba jäätise sisse pressimine, mille Sa ostsid ja mida Sa pärast esimest ampsu vihkama hakkasid.

Muuda oma mõtlemist: ära tunne end kunagi halvasti, kui pead üleliigse toidu ära viskama. Lisasöögi söömine, mida Su keha ei vaja, on samuti raiskamine - see lihtsalt liigub rasvarakkudesse mitte aga prügikasti. Proovi teha täpselt nii palju toitu kui palju on inimesi ja alusta pigem väiksemast kogusest, sest juurde saab ju alati võtta.


3) "Mul on põhjust tähistada!"
"Restoranis ja pidudel on OK ju süüa, kui ma kodus tervislik olen." Sellega on üks probleem. Mõtle, kui selline eriline sündmus- sünnipäev, töölõuna, perekondlik sündmus, happy hour oleks iga päev...siis nad ei oleks nii erilised ju enam.

Muuda oma mõtlemist: ükskõik kas Sa sööd väljas või kodus, söö sama taktikaga. See "eriline sündmus" ei ole kohe kindlasti sinu viimane võimalus head ja paremat endale sisse ajada. See sama toit on olemas ka homme ja ülehomme ja kolme kuu pärast. Telli täna endale maitsev eelroog ja jäta see imeline magustoit järgmiseks õhtusöögiks.

Ei suuda vastu panna neile imelistele restoranisöökidele? Kui Su tavaline dieet sisaldab külmutatud toitu, energiabatoone või rohelist salatit, siis pole ime, et Sa lähed "hulluks" iga kord kui sa välja saad. Asenda oma igapäevases dieedis mõned asjad "tõelise toiduga", mine tervisliku toidu valmistamise kursustele, osta uus kokaraamat, külasta gurmeetoidupoode. Kui Sa tarbid iga päev midagi "erilist", siis kaob varsti ära ka tunne "kraba kuni saad".

4) See on ju alla hinnatud!
See, et jumbo-size limonaad maksab ainult paarkümmend senti rohkem, ei ole veel piisav põhjus, miks seda osta. Kusjuures tavaliselt ei kesta selline suurem pudel oluliselt kauem kui väiksem. Ostes suurema paki küpsiseid ainult sellepärast, et need olid odavamad, ei tarbi sa neid sama palju kui selles väiksemas oli. Ikka rohkem, kuni pakk lõpuks tühi on. Lugesin kuskilt ühest katsest, kus inimestele anti suur pakk popcorni ja tuli välja, et nad sõid selle suure paki isegi siis ära, kui see popcorn oli juba 14 päeva seisnud ja kergelt nätskeks muutunud, lihtsalt sellepärast, et see oli odavam ja suurem.

Muuda oma mõtlemist: võta omaks mõtlemine "maksa vähem, kaalu vähem". Tõesti, osta 100 küpsist 5€ eest on parem pakkumine kui osta 10 küpsist 3€ eest, kuid ostes väiksema paki säästad Sa tegelikult 2€ ja väga palju kaloreid.

5) Ilma toiduta ei ole ju lõbus 
Filmid ja popcorn, kokteilid ja deidid, kohvi, saiakesed ja ajaleht. Sellest saab täiesti tavaline Pavlovi refleks, kui Sa pidevalt ühte tegevust mingi toiduga seostad. Lõpuks ei loe enam seegi, kas sul on kõht täis või mitte ja sa sööd autopiloodil.

Muuda oma mõtlemist: ära seosta mõnda vabaaja tegevust söögiga. Kui su rutiin näeb ette õhtul teleka vaatamist krõpsupaki taga, siis loe parem rõdul raamatut. Lihtsalt ruumi või isegi tooli muutus aitab Sul sellest nõiaringist välja murda. Ja mis puudutab kinoskäiku...mõtle kui palju raha Sa säästad, kui Sa väldid kinos ülehinnatud popcorni ja komme.


6) Ma ju väärin seda!
Söök annab väga lihtsa ja hea viisi, kuidas ennast kiita. Probleem on aga selles, et tavaliselt ei kiida me end brokkoliga. Kui mängus on emotsioonid, siis Sa ei arvesta enam söögi toiteväärtust.

Muuda oma mõtlemist: lähtu oma vajadustest, mitte sellest, mida sa tahad. "Jah, ma väärin seda jäätist, aga kas ma väärin ka neid üleliigseid kilosid?" Nüüd võta pliiats ja kirjuta üles 10 asja või tegevust, mis panevad sind ennast paremini tundma ja vajadusel vali üks- helista parimale sõbrale, nunnuta oma lemmikut, veeda aega oma kallimaga (ja see on kohekindlasti kindlasti parem kui söömine!)



www.fitnessmagazine.com

No comments:

Post a Comment