27 Feb 2014

Järgmine hooaeg avatud!

Minu plaan sellel aasta kõiksugused hooajad enda jaoks võimalikult vara avada töötab täie auruga. Suusatama sain paar nädalat varem kui eelmisel aastal, ratta selga sain kaks kuud varem ning nüüd sain õue rulluisutama, kaks kuud varem kui eelmisel aastal, kuu aega varem kui üle-eelmisel. Nii tore on südatalvel uisutada, kui tegelikult peaks olema paks lumi maas igal pool ning mõtted suusatamise juures.

Tegelikult, nagu ma maininud juba olen, oli mõte juba eelmisel nädalal uisud välja vedada, kuid siis sattusin ma "kevad" koristusega hoogu ning ei jõudnud kuskile. Täna hommikul koukisin ma need aga välja. Võtsin välja ka oma "uisurattakollektsiooni" ning vahetasin veel viimasest Tallinna maratonist alla jäänud võistlusrattad trennirataste vastu. Võistlusratastega trenni tegemine on juba nagu omamoodi patt, kuid õnneks on kõik trennid ja ka üks võistlus siiamaani saalis sees olnud, kus ratas ei kulu. Igal-juhul.

Norrakatelt sain teada, et ühe-kahe paiku on väljas kõige soojem (+3 kraadi tundub praegu jube soe) ning sättisin end selleks ajaks Tammele. Seal on jätkuvalt üksinda jube tüütu tiirutada. Tüütum kui Tähtvere ovaalil suuskadega liuelda. Terve aja igatsesin oma partner in crime'i Astit, kes veel mõned kuud minuga koos trenni teha ei saa (aga paha inimene nagu ma olen, ma loodan, et sa oled hästi kade praegu). Võtsin asja rahulikult, harjusin olukorraga. Väljas sõitmist saab kirjeldada ainult ühe sõnaga megalike. Rohkem polegi nagu vaja öelda. Jalad küll tegid oma nalja edasi, nagu nad alati teevad.

Erakogu

Tamme staadioni asfaltkattega ovaal ise oli aga natuke selle olematu talvega kannatada saanud. Päris palju uusi pragusid on juurde tekkinud ning praegude koha peal on teekate korralikult üles tõusnud. Kõige hullem koht oli vist laskumisega kurvil, kus prao üks serv oli oma 5 cm kõrgemal kui teine. Õnneks on "õige serv" kerkinud, sest sealt saad sa üle sõita "ülevalt-alla" mitte vastupidi. Oeh kui keeruline seletus. Saate aru küll. Äkki kellelegi on sellest infost ka miskit kasu. Kui ma õigesti mäletan, siis eelmisel aastal oli ka pärast lume minekut ka enam- vähem selline olukord, kuid mõne aja pärast ei olnud need praod enam nii hullud. Loodan parimat.

Inimesi oli küll vähe jalutamas, kuid mõni lapsevankriga ema oskas ikka ette astuda mulle. Ärge saage valesti aru. Mulle meeldib näha noori emasid ja isasid oma lastega õues jalutamas, aga kui tegu on avaliku kohaga, eriti kui tegu on spordistaadioniga, siis võiks vähemalt õiget pidigi ringi peal jalutada. Kõige toredam on muidugi see, kui sulle jalutatakse vales suunas vastu ja veel sinu rajal ka (seal on ratta ja inimestele mõeldud rada eraldi). Trotsi täis nagu ma olen, lõpuks pressisin ennast jalutaja ja tee ääre vahelt läbi ning siis ta sai lõpuks aru ka, et võiks omale teeäärele minna. Võib-olla natuke ülbe käitumine minu poolt, aga kamoon, seal on isegi liikumise suunas nooled maha joonistatud ning ratta ja jalakäia pildiga märgid maas, et iga nägev inimene aru saaks, kus ta liikuma peaks. Arvestagem üksteisega palun!

Aga no Tamme staadionil ikka juhtub. Ma olen sellest korduvalt siin rääkinud ja ma arvan, et ma jätkan ka sellest rääkimist (nii siin kui staadionil). Kuigi tundub, et see on lihtsalt soe õhk. Kui sa julged seal oma suu lahti teha ja viisakalt paluda, et äkki te saaksite teises tee ääres kõndida, et ma saaks rahulikult sõita, siis karjutakse su peale, et kuidas sa julged midagi üldse öelda. Lõpuks kui midagi juhtub, siis saame me ühte moodi haiget. Juba "ootan" suve ja ilusaid ilmasid, kui seal väiksed lapsed üle terve tee hakkavad mängima ja töllerdama. Eriti siis kui plaanis on kiiremad sprinditrennid.

Lõpuks on selline olukord kergliiklusteedel üks lõputu probleem ning ma kardan, et mina ei näe aega, kui see asi paremaks muutub. Väga optimistlik minust muidugi. Mis mul ikka üle jääb, kui ise eeskujulik liikleja olla ning teiste liiklejatega arvestada. Äkki keegi näeb ja võtab eeskuju.

Pärast trenni tegin lõpuks sügisese laagrihoolduse A&T spordis (tundsin end nagu kodus (: ) ära, mida ma ilmselgelt päris mitu kuud olen edasi lükanud. Oli ka viimane aeg!

Kui ilm lubab, siis lähen teen homme ühe rattaringi. On kellelgi ühinemissoovi? :) Andke teada! Midagi rahulikku, umbes 1:30-2h.

Olge mõnusad,
Liisu

Erakogu


3 comments:

  1. See, et rullirajal kõikvõimalikke tegelasi ees jalutab/tuigerdab, on vist ilusate ilmadega paratamatu. Pirital Lillepi pargis kasutavad mõned kiiremad sõitjad vilet sarnaselt pallimängu kohtunikele - vile nööriga kaelas ja kui juba piisavalt kaugelt väga tugev ja läbilõikav heli tuleb, on üldiselt rada puhas :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peaks vist jah selle vile appi võtma. Muidugi lapsed, keda seal eriti palju suvel on, võivad sellest vilest veel rohkem segadusse sattuda. Rattaga sõites olen lihtsalt häält kasutanud ja kaugelt hüüdnud kummalt poolt ma lähenen, sellegi peale mõni otsustab täpselt ette astuda. Rattaga saab õnneks muru peale sõita (kuigi see ajab ka rütmi ja kõik muu sassi), uiskudega väga seda ei tee, kuigi on sedagi ette tulnud kahjuks.

      Delete
  2. Väga tubli oled, edu ja jaksu ;)

    ReplyDelete