27 Sep 2014

Mina ja Murphy ja veebitreener.ee

Erakogu
Mul on vahepeal nii palju mõtteid pähe tulnud, mida siia kirjutada, aga lihtsalt aega ei ole olnud, et korralikult maha istuda ja ennast sellele blogile siin pühendada.....ja nüüd ma enam ei mäleta, mis need head ideed olid. Note to self: kirjuta rohkem asju üles.

Et natukenegi endale midagi meelde tuletada, mis vahepeal on olnud, võtsin ma lahti vana hea Endomondo. Natuke nadi seis, kui arvestada, et nädala pärast on juba Sügisjooks. Ainult üks pisike jooksutrenn teisipäeval. Aga samas on see ka mainimist väärt.

Kõigepealt ma pean ütlema, et tollel päeval oli ilm erakordselt külm ja tuuline ja vihmane. Nagu sügisele kohane. Tollel päeval toimus meil ülikoolis traditsiooniline aastapäevajooks ehk siis 10x63m teade. Kuna meie instituudist väga suurt tungi sinna ei olnud, siis pidin ka kaasa lööma. Olgu öeldud, et ma ei ole kiire jooksja. Õigemini, ma ei ole üldse jooksja. Aga kohatäiteks käras kah. Kolmanda koha saime lõpuks.

Kuna see väike 63m oli piisavalt lühike, et mitte trennina kirja minna ja mul oli enne õhtust koosolekut veel aega, siis ma otsustasin Tähtveres veel ühe väikese jooksuringi teha. Plaanitud oli küll natuke pikem "väike jooksuring", aga ilm oli tõesti kole külm ja minul polnud pikki pükse kaasas. Tundsin, et see ei tee mu lihastele kohe üldse head. Piirdusin umbes pooletunnise ja umbes 5 kilomeetrise väikese sörgiga. Külmast olid veel järgmine päevgi lihased valusad.

Kuidagi raske on ikka mu jaoks see jooksmine. Võib-olla isegi mitte nii füüsiliselt vaid vaimselt. Jube keeruline on ennast jooksma sundida, kui jalutada on palju lihtsam ja mõnusam. Jooksmine ei ole mu jaoks mugav. Eks sellel on ka omad põhjused olemas ja ma tegelen praegu tõsiselt, et need põhjused lõplikult likvideeritud saaksid.

Küsi ja sulle antakse. Õigemini tegele asjaga ja lahendused hakkavad ise sinu teele sattuma. Nii sattus minu teele veebitreener.ee. Olen isegi viimased paar kuud oma toitumisele tõsisemat tähelepanu hakanud jälle pöörama ja seda isegi mitte sunniviisiliselt, vaid mul ongi lihtsalt isu igasuguste köögiviljade järele. Näiteks kui ma enne ei sallinud brokkolit silmaotsaski, siis täna kuulub see mu menüüsse igapäevaselt.

Ava veebitreener, mis see on? Põhimõtteliselt on see üks võimalus kuidas lihtsalt oma toitumist planeerida. Teed endale sinna konto, paned sisse oma mõõdud (peale menüü planeerimise on seal ka väga lihtne oma mõõtude muutumist jälgida), programm arvutab sulle välja optimaalse kalorikoguse ja annab sulle võimaluse ise oma menüü kokku panna. Toiduained on jaotatud nelja kategooriasse- valgud, süsivesikud, rasvad ja roheline. Sina aga kliki erinevates kategooriates olevate toiduainete peale, mida plaanid süüa, ning programm viskab sinu päevast kaloraaži arvesse võttes sulle ette soovitatavad kogused. Tundub lihtne? Tegelikult ongi.

Minu ainuke mure seda programmi kasutades on see, et oma kiire elutempo juures (ma ei tea mitu korda ma seda juba öelnud olen, et see kiire on) ei oska ma väga ette planeerida, mida ma söön. Kellaaegadest saab ikka kinni hoitud, aga söögi mõttes panen ikka suhu seda, mis parasjagu olemas on. Samas usun ma ka, et see on minu puhul ainult harjumise asi. Lõpuks hakkavad ikka korduma need toidud, mida sa sööd ja kui sul on juba mingid kindlad lemmikud välja kujunenud, siis tõenäoliselt on nende valmistamiseks vajalikud toiduained sul ka kodus olemas. Ja nii on ka lihtsam ette planeerida, mida täna süüa.

Võrreldes igasuguste teiste toitumiskavade ja -programmidega, mida ma enne proovinud olen, on veebitreeneri programm minu jaoks uudne. Uudne just selles mõttes, et enamasti on sulle retseptid ette antud, mida sa siis peaksid sööma ja siis on sinu ülesanne valida nende hulgast välja need, mis sulle meeldivad. Eelmine kevad, kui ma ühe personaalse toitumiskava järgi toitusin, siis lõpuks hakkasid need ühed ja samad toidud, mis mulle reaalselt kogu sellest retseptihunnikust maitsesid ja mida mul oli võimalik endale lubada, jubedalt ära tüütama. Kaua sa ikka tatart iga päev endale sisse ajad, onju? Samas need täitsid ka oma eesmärki ehk kaal langes küll, aga toit, mida sa sööd, võiks olla eelkõige ikkagi meeldiv. Selle praeguse programmiga on mul võimalik endale meeldivad toiduained ja retseptid ise kokku panna, mis on äraütlemata tore.

Aga üldiselt on kõik tipp-topp. Mõne erandiga muidugi (ehk mina ja Murphy ei ole kõige paremad sõbrad hetkel). Näiteks hirmus, et mu arvuti võiks jälle otsad anda ja kõik failid jälle kaduma võiks minna, tõstsin ma kõik tähtsad asjad välise kõvaketta peale. Ja arvake ära, mis nüüd otsi hakkab andma?! Just my luck!!!


Ja vaadake toredat väikest filmikest, mille tegemisele ma ka oma käe külge sain panna. :)


No comments:

Post a Comment