30 Dec 2014

200

Saate aru! Saate aru, kui palju see mind morjendab, et iga kord kui ma arvuti taha istun, siis ma pean nagu neid sõnu siit klaviatuurist välja imema, kuigi kõikidel muudel aegadel on mul mõtteid nii palju, et nad ei mahu mulle pähe ära. Ja ma tean, et ma lubasin juba mitu mitu päeva tagasi kirjutada ühe kokkuvõtte. Selle 200nda postituse. Seda, et see hiljem tuleb, seda ma ei saa muuta, kuid see, et see siiski oleks kahesajas, seda saan ma muuta ja seda ma muutsingi. Ma kustutasin lihtsalt ühe esimestest postitustest ära.... Nohh, et kõik JOKK oleks. Äärmiselt sitt poliitik, ajan jama ja hiilin lubadustest kõrvale...või oota...?

Ärge mõelge midagi, et mis see kokkuvõte siis ära ei ole. Võtad lihtsalt kokku...aga mida siin kokku üldse võtta on. Hooaja mõttes oli aasta väga kehv (kui mitte olematu), aastaks antud lubadusi ma ei julge üldse üle vaadata, sest ma olen üpris kindel, et ma ei ole ühtki neid korralikult ära täitnud ja üldse tundub kuidagi udune see aasta tagasivaates.

Mõne koha pealt oli see aga jälle väga hea aasta. Uus töökoht, EVÜSi kasvamine, üliõpilasesindus - need olid need põhiasjad, mis mind rakkes hoidsid. Mille pärast mul väga palju vaba aega ei olnud. Tegelikult ma ei kurda, sest kõigi nende asjadega kaasnesid ka asendamatud sõprussuhted uute inimestega. Inimestega, kellega on lausa lust koos töötada ja uusi asju ette võtta.

Aga hooaeg... Üks võistlus, mille üle ma uhke olen. See oli see talvine Schänkel rull, kus ma enda klassis poodiumi kõrgeimale astmele sain astuda. Aga sinna see hooaeg mul pooleli jäigi. Kõige põhilisem põhjus oli prioriteetide seadmine ja kahjuks treenimine ei olnud kõige kõrgemal astmel. Isegi mitte ka teisel või kolmandal. Samas, kui ma endomondo lahti teen, siis aasta esimene pool ei olnudki nii kehv kui oodata oleks võinud.

 2014


Samas kui võrrelda kogu aasta mahtu eelmise aastaga (ja seda ainult minu jaoks olulisi alasid arvestades), siis on asi päris kehvake. Kui 2013. aastal sai aastas tehtud kokku 212h:53m:27s trenni, siis 2014. aastal on selleks numbriks 102h:38m:47s.

                                2013                          2014
Uisutamine       113h:57m:26s             35h:43m:36s
Jooksmine           16h:31m:30s             18h:22m:05s
Ratas                   24h:28m:53s             22h:19m:26s
Matk                    20h:08m:13s               5h:44m16s
Suusk                   12h:49m:00s               4h:14m:24s
Jõud                      10h:48m:15s              7h:45m:00s
Muu (ÜKE/EKE)    9h:20:54s                 8h:30m:00s

Kaalust ma üldse rääkima ei hakkagi. See ei kannata mingit kriitikat, kuid ma tahaks loota ja uskuda, et praeguseks olen ma oma mõtlemise jälle jonksu saanud ja äkki hakkab nüüd jälle paremaks minema. Peab minema! Täna ma vähemalt usun endasse!

Lõpetuseks....mida öelda lõpetuseks? Selle postituse lõpetuseks. Mitte üldises mõttes...

Jõulud on nüüdseks läbi. Natuke kurb. Head jõulud olid. Aga uus aasta on kohe kohe käes.Ja uus aasta on alati kuidagi natuke eriline. Uue aasta saabumine on täis lubadusi ja klišeesid - uus algus, puhas leht. Aga Klišeed on klišeed põhjusega. Kõik teavad, et need on olemas ja kõik teavad, et need on ka tõsi. Nüüd oleks aeg ära unustada ja seljataha jätta kõik see jama, mis eelmisel aastal juhtus ja alustada uuesti. Uue aasta algus annab põhimõtteliselt lihtsalt jalaga sulle tagumikku, et sa mõtlema hakkaksid. "Ma peaksin nüüd tõesti neid asju tegema hakkama, mida ma aasta alguses lubasin kõik ära teha."

Ja ega ma ka väga suur erand ei ole. Kaalu langetamine ja/või trenni tegemine ning uus aasta käivad kokku nagu siga ja kägu. Ei alga ühtki aastat selleta, kui keegi kuskil ei lubaks, et "nüüd lähen trenni" või "võtan nii või nii palju kaalust alla". Olen seda lubaduste taktikat proovinud. See ei õnnestunud. Proovin see aasta teisiti. Üks päev korraga. Enda "tegin eelmisel aastal ja enam ei taha mitte kunagi teha" listi teen ikka ära. See on juba väikseks traditsiooniks mul saanud. Koos sellega, et ma selle listi pärast sümboolselt ära põletan. Ma ei tea veel, mida see sümboliseerima peaks, aga midagi see ikka sümboliseerib.

Nii, et ei mingeid uusaastalubadusi sellel aastal!

Olge mõnusad, nautige lund niikaua kuni seda jagub, lööge homme öösel klaase kallite inimestega kokku, tehke nalja, olge mõnusad, andke (või siis ärge antke) uusaastalubadusi, minge trenni, naerga rohkem, elage olevikus, nautige päeva!

Päikest,
Liisu

Erakogu




















1 comment:

  1. Palju õnne! 200 postitust on muljetavaldav number. Ootan huviga järgmisi lugusid.

    ReplyDelete