21 Dec 2014

Blogmas #21


Kaua aega jälle eemal olnud, aga kogu selle aja saab jälle kokku võtta kolma sõnaga: eksamid-töö-jõulupeod. Need esimesed on nüüdseks läbi!!! LÄBI! Kuni lõpueksamini, mis on alles 2016. aastal. Nii vapustav! Töölt on hetkel jõulupuhkus, kuid pärast jõule uue hooga edasi. Ning jõulupidude counter on jõudnud nüüdseks neljani? viieni? Mul läks lugemine sassi. Igal juhul on järgmine nädal veel 2. Mitte, et ma nii hea laps oleks vahepeal olnud...

Pärast pikka tõmblemisperioodi, teeb aju nüüd juba mitu päeva restarti. Mitte midagi meelde ei jää. Eile magasin vahelduva eduga õhtul seitsmeni välja ja siis ma pidin ka ennast sunniviisiliselt voodist välja ajama, sest Põlva metsade vahele oli vaja minna.Täna sain üllatavalt vara- kell 12 voodist juba üles. Tõesti vara...

Trenni koha pealt on asi tšut-tšut parenema hakanud, sest lõpuks ometi võtsin ma end kätte ja uisud selga ning läksin EMÜsse uisutama. Kõige toredam on see, et see isegi meenutas uisutamist, mis ma tegin. Esimesed sammud olid küll väga tasakaaluvaesed, aga edasi läks juba täitsa hästi. Jalgadele ei meeldinud aga üldse, et ma neid jälle uiskudega piinama hakkasin ja nad otsustasid selle peale krambitama kahata nagu kole. Pole lugu. Ei anna veel alla. Äkki jõuan homme ka sinna...kui ma muidugi üles saan.

Täna võtsin lõpuks ometi lahti veebitreeneri treeningkava, mida mulle tegelikult juba septembris pakuti, kuid lihtsalt polnud aega ja mahti sellega nii lähedalt tutvuda. Tegelikult olen ma seda juba natuke eelmine (või oli see üle-eelmine) aasta natuke juba näppinud, kuid siis jäi ka asi soiku. Täna lõpuks võtsin ette ja tegin esimese trenni ära.

Põhimõtteliselt on see ajale ja intervallidele üles ehitatud treeningkava, kus iga päev (v.a 2 või 3 puhkepäeva) teed sa 15 minutit intentsiivset treeningut. Ma võtsin kohe ette endale kesktaseme kava. Mõtlesid, et äkki on just see mulle sobilik. Selle nüüd läbi teinud, pean ma ütlema, et kesktase oli juba parajalt raske, kuna lihased pole enam harjunud intensiivselt end liigutama. Järgmine nädal on asi tõenäoliselt juba parem. Harjutused käivad sinu enda keharaskusega (muidugi soovi korral võid endal neid raskusi ju juurde panna), üks harjutus kestab 40 sekundit, millele järgneb 10 sekundiline paus ja seejärel uus 40 sekundiline harjutus. Ja nii kuni 15 minutit täis on.

Tegelikult on mul endal jube halb tunne sellepärast, et ma pole trenni teinud. Hea vabandus on ju, et "pole aega", aga nagu igal pool mujul...kui aega ei ole, tuleb aega teha. Asi on ainult prioriteetides ja kahjus langes see mu nimekirjas iga päevaga üha alla poole. Sellele olid ka muidugi omad rängad tagajärjed. Eesjoones muidugi kaalutõus, aga ka tervis muutus kehvemaks, sest ma ei olnud vahepeal paar aastat haige ja nüüd olen juba poolteist kuud seda nohu- ja köhahakatist vindunud ja lihtsalt ei lähe üle. See on ilmselge märk sellest, et on aeg. KAMOON SIMMO!

Kui ma jälle hakkan seda juttu ajama, et mul ei ole aega trenni teha, siis palun öelge mulle, et ma trenni kobiksin! Eks! Oleme kokku leppinud jah? Väga hea!

Aga nautige seda, mida nautida annab ja varsti jälle trehvame!

Teie,
Liisu

No comments:

Post a Comment