6 Dec 2014

Blogmas #6: Feminism?


NB! Järgnev on täielikult minu isiklik arvamus. Kõigil on selleks õigus! Ei ole plaan kedagi sellega mõjutada. Võib-olla ainult mõtlema panna. See, mis Sa kallis lugeja välja mõtled, on sinu enda teha. 

Lugesin täna ühte artiklit feminismist ja sellest kuidas see ei ole enam see, mida kunagi selle all mõisteti. Kuidas see on muutunud lihtsalt üheks tohutuks reeglite kogumikuks, kus väikestele tüdrukutel õpetatakse, et iga mees on potentsiaalne vägistaja ja see kui mees sulle ukse avab on alandav. Naisel on ju endal kaks kätt otsas, nii saab ta enda ukse ise ka lahti tehtud. Ja milleks seda meest üldse vaja siis on? Spermapanga kataloogist saab valida enda lapse isaks täpselt sellise mehe nagu sina tahad....

Okei...see on natuke karmilt öeldud ja ma tahaks loota, et Eestis ei ole asi nii hull, aga mu kahtlane kõhutunne ütleb, et kui nii edasi minna ja sellist (vabandust väljenduse pärast) lauslollust levitada, siis võib asi päris kurva pöörde võtta. Inimene on teatavasti üpris lihtsalt mõjutatav kui ainult õigeid meetmeid kasutada.

Mina ei ole feminist (või siis feminazi; mulle ei meeldi end väga sildistada). Küll aga olen ma naine. Naine, kes saab väga vabalt iseendaga hakkama. See, kas ma tahan üksi hakkama saada, on aga hoopis teine küsimus ja minu vastus oleks sellele kindel EI. Mulle meeldib, kui mees mulle ukse avab või mulle ütleb, et ma näen hea välja. See on minu arvates väga meeldiv ja teeb südame alt natuke soojakski.

Mulle meeldib mõnikord tunda, et minu kõrval seisev mees on tõeline mees. Kasvõi siis, kui ma ei saa moospurki lahti, aga pannkooke tahaks küll süüa. Muidugi meeldib mulle endale ise ka pusida, kruvi seina keerata, kõiki katkiseid asju teibi ja superliimiga ära parandada, aga mulle meeldib ka, kui vahepeal tuleb mees ja oma abi pakub.

Muidugi ei meeldi mulle, kui minust eeldatakse midagi ainult sellepärast, et ma olen naine. Kuigi kohati oleks see täiesti õigustatud. Ma olen vägagi võimeline haamrit kätte võtma või puuoksa saagima (muidugi mitte selle haamriga). See, et mul peenist ei ole, ei tähenda, et ma ei oleks piisavalt tugev, et teha füüsilist tööd. Ma ei eelda, et mehed ja naised peaksid olema täiesti võrdsed, selleks oleme me lihtsalt liiga erinevad nii füüsiliselt kui vaimselt. Küll aga tahaks ma saada enda tehtud töö eest väärilist palka. Palka, mille ma olen välja teeninud enda tehtud tööga, mitte sellega, et mul on rinnad või mulle meeldib, kui mu küüned on lakitud.

Kui ma kunagi oma eluga nii kaugele jõuan, et mul on poeg, siis ma tahan talle õpetada seda, kuidas kohelda enda elus olevaid naisi vääriliselt ja kuidas neid hinnata mitte selle järgi, kui paljastavalt nad riides käivad, vaid selle põhjal, kuidas need naised mu poega tundma panevad. Kuidas olle rüütel ja mehelik ja kuidas teada, missugused naised on teda väärt.

Kui mul on tütar, siis ma tahan talle õpetada seda, et iga mees ei ole sitapea ja see kui mees sulle ilusti ütleb ei tähenda alati seda, et ta tahab ainult ühte asja. Ma tahan talle õpetada, et ta saaks ise ka hakkama, aga ta ei pea seda tegema. Et ta oskaks valida enda ellu mehi, kellel ta lubab endale mõnikord haiget teha, aga ainult neil, kelle puhul on see lõpuks seda väärt. Et ta oskaks eristada head meest halvast ja kui kohe ei oska, siis ta oskaks seda võimalikult kiirelt märgata, et midagi on valesti.

Selle jutu lõpuks ma tahan öelda seda, et minu arvates on feminism kui selline, natuke liiga kaugele läinud. Võib- olla tunnen ma end piisavalt tugeva naisena, et ma ei pea kartma seda, kui mees mul ilma luba küsimata käest haarab. Võib- olla sellepärast julgen ma öelda, et mulle meeldib tunda, et mu kõrval on keegi tugevam ja ma ei taha alati ise hakkama saada.

7 comments:

  1. See tegelt, mida sa kirjeldasid, et mida sa tahad, ongi tegelt kõige ilusam ja puhtakujulisem feminism :) Sest reaalsuse feminism kujutab seda, et nii naistel kui ka meestel oleks võrdsed võimalused ja mõlemaid koheldaks nö inimlikult ja mitte kui asja. Robustselt öeldes vist võibki öelda, et see tähendab seda, et mehel on õigus olla nõrk ja probleemidega ja naisel on õigus saada sama palju palka, kui mehed samaväärse töö eest. Siukseid näiteid on veel, aga need tulid essana pähe miskipärast.

    Kes selle asja nii lollakas on ajanud, on need feminazid :D Need on puhta hullud peast minu meelest.Sest seda ei juhtu kunagi, et kõik mehed lisaks endale vagiina ja emaka kasvataks ja kõik naised kuskil peenise ja munandid muretsevad.

    Ja siis teine äärmus on need inimesed, kes pilluvad kommentaare stiilis, et aga mehi vägistatakse ka ju, miks naised ainult selles osas tähelepanu keskmes on ja miks mehi maha tehakse. Ja siis tuleb uudis, et mingi naine on süüdistatud mehe vägistamises ning nende samade inimeste poolt tuleb kommentaaridelaviin, et ha ha, ei ole võimalik, ju see mees ikka nautis seda, kena naine oli ju, on ikka vuss.

    Seega tegelt pole see feminism midagi nii äärmuslik liikumine vaid nagu iga asja puhul, on inimesi, kes asjaga nats liiga hulluks ära lähevad.

    ReplyDelete
  2. Minu probleem ongi see, et praeguseks on see, millel kunagi oli väga hea mõte taga, muutunud täielikuks lolluseks. Tegelikkuses on feminism (see, mis kunagi oli) väga hea asi, lihtsalt eks need äärmused karjuvad alati kõige kõvemini ja see ongi mind häirima hakanud ja sellest ma tahtsingi rääkida. :D

    ReplyDelete
  3. Kusjuures see kunagi nö ilus mõte pole kuskile kadunud, lihtsalt seda tehakse maha nende äärmuste tõttu ja seetõttu ta jääbki tagaplaanile, sest keegi ei julge enam öelda, et ta on feminist, kuna see on mingiks häbi asjaks nagu muudetud. Ma arvan, et sellega on seotud see, mis asjad uudistekünnist ületavad, sest ütleme asualt, inimesed armastavad draamat :D Ning naljakas on see, et isegi, kui sa seletad ära selle õige mõtte, siis tuleb ikka seda vastuseisu nii tugevalt.
    Kui viitsid kuulata, siis see on vist siiani minu lemmikkõne feminismi teemal: https://www.youtube.com/watch?v=Q0Dg226G2Z8
    Ja seal pole nagu mitte midagi radikaalset, täiesti elementaarsed asjad tegelt. Ja ometi on ka sellised vaated väga tugeva kriitika all (või ma satun ikka väga äärmuslikele lehekülgedele :D)

    ReplyDelete
  4. Su jutt on täiesti õige ja ma olen sellga täiesti nõus. Ja ma ütlen ausalt, et just täpselt nende äärmuste pärast ei tahagi ma öelda, et ma olen feminist. Võib-olla oleks õigem öelda siiski, et ma ei taha olla see äärmuslik feminist.

    ReplyDelete
  5. Mulle endale meeldib see termin feminazi nende kohta, sest see on just nii halva kõlaga, kui tobedad need äärmused minu jaoks on :D

    ReplyDelete
  6. Mina mõtlen sellest kõigest niiviisi, et meestel ja naistel on vahe küll, aga ei tohiks eeldada inimeselt kuidagimoodi käitumist või millegi tegemist lihtsalt sellepärast, et tegemist on mehe või naisega. Need laused nagu ''ah ta tüüpiline naine ja..'' ''oeh tüüpiline mees..'' No ei ole selliseid asju olemas mu meelest ja aina rohkem mind selline nö sildistamine häirib. Inimene käitub mingitmoodi sellepärast, milline ta iseloomult on või milline on tema mõttemaailm, mitte enda soo pärast.
    Et siis peaks lastele õpetama, millistest inimestest eemale hoida, mitte millistest meestest või millistest naistest.
    Näiteks kui me olime viimati koos ühel sünnipäeval (ma spetsiifilisemalt ei kirjuta) ja seal oli umbes jutt, et aa kui mees on ruumis, siis naine omale juua ei vala. No mismõttes. Igaüks valab omale siis kui tahab, mitte ei jää ootama kellegi järgi ja ei tee selle kohta tobedaid kommentaare.
    Igatahes olen ma aina rohkem hakanud tähele panema seda, et inimesed on soorollides nii kinni, ja mind on hakanud see ka aina rohkem häirima.
    Ennast feministiks ei pea, mu meelest on kogu mu eelnev jutt lihtsalt common sense. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nõus, enamjaolt. Kuigi kusjuures, mina olen ka üks neist, kellele meeldib, öelda lauset "kui mees on majas, siis naine ei vala" ja enda käitumist seletan ma päris tihti "sest et ma olen naine". Küll aga ei tee ma seda selliselt, et kui nüüd keegi ei vala, siis ma kannan need mehed maha. Ma olen väga võmeline ise ka valama, nagu ajalugu on näidanud. :D
      Lause "sest et ma olen naine" on lihtsalt nii ideaalne lause, kuidas vaidlusele punkti panna. Muidugi ma ei mõtle seda lauset nii padutõsiselt. Mind teades peaksid kõik (vähemalt sõbrad) aru saama sellest kuidas ma seda ütlen.

      Delete