23 Jan 2015

Valga mu Valga (lihatööstus).

Üks põhjus, miks ma viimane nädal siin vaikne olen olnud, on see, et ma paiknen hetkel Valgas. Mitte praegusel hetkel, praegu olen ma Tartus, aga eelmise pühapäeva õhtust kuni tänase lõunani ja järgmisel nädalal samamoodi, olen ma Valgas. Praktikal. Lihatööstuses. Tapamajas. Ja enne kui sa jõuad öelda iu ja selle akna kinni panna, siis ma ütlen sulle kohe ära, et see pole üldse mitte lihtne töö seal ja kõik see vastutus, mis seal kaasneb. See pole kõigi jaoks.

Valga on selline imelik kohake. Kui sa päeval seal ringi liigud, siis tundub ta nagu üks tavaline Eesti väikelinn. Eks seda ta ongi. Miskipärast esimese hooga meenutas ta mulle Otepääd. Aga Valga on totaalses väljasuremisohus. Seal on küll kõik olemas - kool, spordihoone, ujula, kaks suurt tööstust (lihatööstus ja mööblitehas), Rimi, Selver, Maxima ja Säästumarket, suur park.... Isegi üks baar on olemas. Samas õhtul ringi käies, siis kui väljas juba pime on, oli see nagu kummituslinn. Mõni üksik inimene oli ära eksinud (peale minu). Minuealisi olen ma seal vähe kohanud. Enamus on kas koolilapsed veel või siis juba vanem põlvkond, kes on sinna paikseks jäänud. Kahju tegelikult, sest minu avates on tegemist täitsa armsa kohakesega...

Allikas: Internet

Aga minu praktika. Põhimõtteliselt on asi niimoodi, et 2 nädalat pean ma seal olema, et ära õppida kõik, mis toimub selle vahel, kus loom farmist ära tuuakse ning lõpuks ta meie toidulauale jõuab. Enne sinna minemist ei olnud ma varem sellises kohas käinud. Mul puudus tegelikult arusaam, mis vaev selle toidu taga on, mida meie rõõmsalt poest saame osta. Ja nüüd, kus ma olen nädala jagu seal olla saanud ja natuke ka ühteist oma kega teha proovinud, siis see pole üldse mitte lihtne. See nõuab tõsist füüsilist jõudu. Samamoodi nõuab see tõsist vaimset jõudu, harjumist ja mitmeid-mitmeid nädalaid harjutamist.

Kui te nüüd küsite, et mida veterinaar seal teeb, siis minu vastus oleks, et vastutab selle eest, et see liha, mis toidulauale jõuab, oleks inimese tervisele kahjutu. See on väga suur vastutus. Kõik otsused, mida sa teed, peavad olema õiged. Kõik otsused peavad olema põhjendatud. Kõikidest otsustest pead sa olema võimeline aru andma - seda nii riigile kui ka Euroopa Liidule. Need inimesed seal töötavad minu silmadele veel liiga kiiresti. Liini peal olles on minu kui võhiku jaoks veel täiesti võimatu hoomata kõike seda, mida mu silm hoomama peaks, kui ma tahaks seal töötada.

Selline töö sobib vähestele. Mitte ainult sellepärast, et enamus krimpsutab selle jutu peale nägu. Selle töö jaoks peab olema annet ja nutti. Ma tean, et seda on raske mõista enne kui sa seda ise proovinud ei ole. Tõenäoline on, et sa ei saagi tegelikult kunagi täpselt sellest aru. Sellisel juhul võid sa lihtsalt mu juttu uskuda....ma kardan, et ka minu jaoks oleks seda liiga palju....

Lihaisu veel kadunud ei ole. :)

No comments:

Post a Comment